http://www.ihatenetworkmarketing.blogspot.com adalah blog luahan pendapat semata-mata, tiada kena mengena kepada sesiapa di luar sana, tapi siapa yang terasa makan lada dialah rasa pedas. Tujuan blog ini dibuat adalah untuk menyedarkan golongan yang hate networking apakah sebenarnya network marketing. Network Marketing bukannya skim cepat kaya tetapi leadership factor. Anda dialu-alukan untuk memberi komen, menghentam, atau mengkritik blog ini jika anda suka atau pun tidak. :-). Harap blog ini boleh memberi informasi mengenai Network Marketing. Yang penting.. HAPPPPYYYY

Saturday, September 25, 2010

The born of 'I hate network marketing'

Hai semua :-).

Pada 26 hb September, telah lahirlah blog bertitle : I hate network marketing . Pada mulanya, blog ini bertajuk anda boleh berjaya tetapi apabila saya menganalisis dan membuat servay dengan ramai rakan, sahabat serta sahabat-sahabat yang saya cuma kenal dalam internet, 98 % mengatakan bahawa mereka benci network marketing.

Walaupun mereka bersetuju bahawa barangan/produk/servis yang ditawarkan oleh syarikat tersebut sangat baik, muka mereka mula berubah apabila penerangan mengenai marketing plan berbentuk network marketing atau lebih dikenali sebagai MLM (meniaga larut malam / multi level marketing). Hanya disebabkan oleh network marketing , barangan/produk/servis semuanya menjadi HANCUR. Dan mereka mula mencari alasan untuk mengatakan tidak.

Situasi ini banyak sekali berlaku kepada saya, dan saya percaya bahawa anda juga pernah mengalami situasi ini. Ini disebabkan mereka mungkin pernah mengalami kenangan pahit dalam network marketing dan menjadi trauma, atau mereka tidak suka konsep cari orang cari orang (pembetulan - ini bukan bisnes cari orang, ini bisnes share dengan orang ), for me this is because they don't have enough information mengenai network marketing.

Tujuan blog ini ditulis adalah :

1. Ingin berkongsi pengalaman dalam network marketing.
2. Ingin berkongsi maklumat
3. Melahirkan lebih banyak TRUE networker
4. Mendapatkan maklumat dan belajar dari anda

So, anda sangat dialu-alukan untuk mengomen dalam blog ini. Saya sangat menghargai pendapat anda.

Life is about learning. If you don't know today, doesn't mean you'll don't know tomorrow. You either grow or die. - great philosopher-

No comments:

Post a Comment