http://www.ihatenetworkmarketing.blogspot.com adalah blog luahan pendapat semata-mata, tiada kena mengena kepada sesiapa di luar sana, tapi siapa yang terasa makan lada dialah rasa pedas. Tujuan blog ini dibuat adalah untuk menyedarkan golongan yang hate networking apakah sebenarnya network marketing. Network Marketing bukannya skim cepat kaya tetapi leadership factor. Anda dialu-alukan untuk memberi komen, menghentam, atau mengkritik blog ini jika anda suka atau pun tidak. :-). Harap blog ini boleh memberi informasi mengenai Network Marketing. Yang penting.. HAPPPPYYYY

Monday, August 2, 2010

Perniagaan impian version 1

DIJUTUKAN KEPADA
ANDA


Salam sejahtera,
Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan tahniah kepada anda kerana anda telah mengambil satu langkah bijak untuk membaca surat ini kerana surat ini telah mula mengubah kehidupan saya dan saya ingin berkongsi rahsia kejayaan ini kepada anda. Anda boleh memnggil saya thom dan berasal dari Kota Belud, Sabah. Berasal daripada sebuah keluarga yang sederhana tetapi mempunyai impian yang sangat besar untuk mengubah kehidupan menjadi yang terbaik. Menamatkan pengajian tertinggi dalam Kejuruteraan Elektrikal dan Elektronik pada thun 2008 dengan kepujian.
Pernahkah anda berfikir bahawa hidup makan gaji hanya sekadar cukup makan sahaja. Inilah yang berlaku kepada saya berkerja sebagai jurutera di syarikat swasta. Gji RM2200 sebulan hanya untuk sebulan dan saya tidak mempunyai simpanan untuk masa depan dan lebih teruk lagi saya mungkin tidak sempat membalas jasa ibu bapa saya yang telah bersusah payah membesarkan saya. Mari kita buat satu pengiraan matematik mudah :
Gaji Kasar : RM 2200
- EPF : RM 1900
- Bayaran kereta (RM500) : RM 1400
- Bayaran Insuran (RM150) : RM1250
- Bayaran Kredit Kad (RM300) : RM 950
- Bayaran Sewa Rumah (RM250) : RM700
- Bayaran Minyak Kereta (RM300) : RM400
- Perbelanjaan makan, minum , handphone, hiburan (RM300): RM100
- Bayaran PTPTN (RM100) : RM 0
Jumlah simpanan akhir adalah RM 0. Adakah ini menjadi kebanggaan anda sebagai seorang jurutera? Pengiraan ini masih belum termasuk servis kereta, insurans kereta, bayatan klinik (simpanan kritikal). Persoalannya, bilakah saya akan berkahwin? Bilahkah saya akan dapat membalas jasa ibu bapa saya? Membawa mereka melancong dan mereka yang beragama muslim menghantar ibu bapa ke mekah? Adakah ini terjadi dengan anda? Dan perkara ini menjadi lebih teruk kepada mereka yang sudah berumahtangga. Terpaksa berbelanja untuk anak-anak mereka (baju sekoalh, buku, tuisen dan sebagainya). Adakah masalah yang saya hadapi sama seperti masalah yang anda hadapi? Kita semua menghadapi masalah yang sama.
Januari 2010 merupkan titik permulaan perubahan hidup saya. Saya mengambil keputusan tidak menyalahkan orang lain terhadap apa yang berlaku dengan saya tetapi mula bertanggungjawab terhadap kehidupan kewangan saya. Keputusan ini telah mula mengubah kehidupan saya di mana saya sudah mula menyimpan lebih daripada RM10,000 selepas 3 builan. Adakah anda bertanggungjawab terhadap kehidupan kewangan anda? Jika ya merupakan jawapan anda, saya ingin berkongsi rahsia ini kepada anda supaya anda juga mula melihat perubahan berlaku kepada anda. Anda dengan segala hormatnya dijemput datang pada hari selasa 7.30 malam ke SCORE A CENTRE, LINTAS. Masuk adalah percuma. Ingat!!! Jangan menyalahkan orang lain tetapi biar anda bertanggunjawab terhadap kehidupan kewangan anda. Sekian, dan terima kasih.

No comments:

Post a Comment