http://www.ihatenetworkmarketing.blogspot.com adalah blog luahan pendapat semata-mata, tiada kena mengena kepada sesiapa di luar sana, tapi siapa yang terasa makan lada dialah rasa pedas. Tujuan blog ini dibuat adalah untuk menyedarkan golongan yang hate networking apakah sebenarnya network marketing. Network Marketing bukannya skim cepat kaya tetapi leadership factor. Anda dialu-alukan untuk memberi komen, menghentam, atau mengkritik blog ini jika anda suka atau pun tidak. :-). Harap blog ini boleh memberi informasi mengenai Network Marketing. Yang penting.. HAPPPPYYYY

Sunday, September 26, 2010

When they say 'NO'

Perkataan TIDAK adalah lumrah dalam network marketing. Jika anda tidak pernah mendengar TIDAK dalam industri ini, anda perlu bertanya kepada diri anda sendiri adakah anda benar-benar melakukan prospekting, appoinment, dan presentation?

Apabila mereka katakan TIDAK, ini bukan bermakna anda gagal dalam presentation anda. Tidak ada orang yang gagal dalam network marketing, mereka hanya berhenti setengah jalan.

Dengan perkataan TIDAK, ia memberi peluang kepada anda bertanya kepada diri anda sendiri di bahagian mana anda harus perbaiki. Apabila anda kenal pasti di mana anda harus perbaiki, praktikan pada presentation akan datang. Semakin banyak TIDAK yang anda temui, anda akan menjadi lebih baik dan improvement ini akan membentuk anda secara tidak sedar menjadi seorang leader yang berkualiti. So, when some one say NO, always thanks to them because they giving you a chance to improve. :-). DONT SAY NO TO NO :-).

No comments:

Post a Comment