http://www.ihatenetworkmarketing.blogspot.com adalah blog luahan pendapat semata-mata, tiada kena mengena kepada sesiapa di luar sana, tapi siapa yang terasa makan lada dialah rasa pedas. Tujuan blog ini dibuat adalah untuk menyedarkan golongan yang hate networking apakah sebenarnya network marketing. Network Marketing bukannya skim cepat kaya tetapi leadership factor. Anda dialu-alukan untuk memberi komen, menghentam, atau mengkritik blog ini jika anda suka atau pun tidak. :-). Harap blog ini boleh memberi informasi mengenai Network Marketing. Yang penting.. HAPPPPYYYY

Sunday, September 26, 2010

Time leverage

Salam 1 malaysia, :-)

Isnin merupakan hari yang paling dibenci oleh kebanyakkan mereka yang sedang bekerja sebab banyak diantara mereka masih dalam situasi cuti-cuti di hujung minggu. Mahu , tidak mahu mereka terpaksa bangun seawal jam 5 pagi untuk bersedia ke tempat kerja. Pernahkah anda bertanya kenapa anda perlu bekerja? Jika belum, tanya diri anda sekarang ini juga. Kenapa anda harus mencari kerja? Adakah disebabkan kerana rakan anda juga bekerja, keluarga anda juga bekerja atau kerana anda memang minat bekerja. 99.99% mengatakan mereka bekerja kerana mereka memerlukan wang untuk makan minum, bayar bill, sewa dan sebagainya. Adakah anda juga terdiri daripada 99.99%? Jika ya, adakah anda berpuas hati dengan apa yang anda terima daripada majikan anda? Jika anda sudah berpuas hati, anda boleh teruskan bekerja dengan majikan anda :-). Dan jika jawapan anda tidak, kenapa anda tidak berpuas hati? Adakah anda seperti saya yang mempunyai banyak impian (dream) yang belum saya capai? Apakah harga dream tersebut? Adakah anda benar benar ingin mencapai dream seperti melancong bersama parent, membuat rumah untuk parent dan sebagainya? Tepuk dada tanya selera..

Jika anda sanggup bekerja selama 8 jam sehari untuk majikan anda, kenapa anda tidak boleh bekerja atau meluangkan masa selama 3 jam sahaja sehari untuk mencapai dream anda. Cuba anda timbangkan, bekerja utk bos atau masa depan anda... This why i hate network marketing--> In network marketing, you can leverage you time to reach you dream. Bayangkan anda bekerja 3 hari sehari untuk membina networking anda. Pada suatu masa, apabila anda mempunyai banyak networker dalam organisasi anda, katakan 1000 orang networker dan mereka juga bekerja 3 jam sehari untuk diri sendiri untuk mencapai impian mereka, mereka sudah menyumbangkan 3 x 1000 = 3000 jam kepada anda sehari dalam organisasi anda.

Membina jaringan bukannya mudah, ianya memerlukan kesabaran dan semangat ingin belajar. Jika anda tidak sabar, anda akan berhenti setengah jalan dan mungkin akan menyalahkan network marketing. Fikir-fikirkan lah. :-)

No comments:

Post a Comment