http://www.ihatenetworkmarketing.blogspot.com adalah blog luahan pendapat semata-mata, tiada kena mengena kepada sesiapa di luar sana, tapi siapa yang terasa makan lada dialah rasa pedas. Tujuan blog ini dibuat adalah untuk menyedarkan golongan yang hate networking apakah sebenarnya network marketing. Network Marketing bukannya skim cepat kaya tetapi leadership factor. Anda dialu-alukan untuk memberi komen, menghentam, atau mengkritik blog ini jika anda suka atau pun tidak. :-). Harap blog ini boleh memberi informasi mengenai Network Marketing. Yang penting.. HAPPPPYYYY

Wednesday, September 29, 2010

RAT RACE / PERLUMBAAN TIKUS

Salam 1 kerja

Bangun pagi... Gosok gigi.. Cuci muka bla bla bla and bla bla bla .. :-p.

Pernahkah anda bertanya pada diri anda, apa yang anda lakukan setiap hari? Jika yang bekerja, mereka bangun, bersiap sedia ke kerja, punch card, ke bilik kerja atau ada yang masih sempat ke kantin sekejap, berbreakfast dan sempat lagi bergosip dengan kwn kwn kerja, then masuk ke pejabat, buka facebook dlu sekejap, baja baja dulu tu farm ville, atau masuk mafia war dlu sekejap baru mula buat kerja, tghari go to lunch before lunch sempat lagi main facebook. Dan jam 5 petang merupakan masa yang paling di tunggu-tunggu sebab dapat balik ke rumah dan berehat dengan mereka yang tersayang.

So, sampai rumah dinner dengan family atau kalau yang bujang boleh la makan dengan girlfriend boyfriend. Then rehat dan sambil tgk tv dan jam 11 malam masuk tidur..

Keesokkan harinya... RRRRRRRRRRIIIIIIINGGGGGG jam berbunyi... huhu sempat lagi tekan snoze button. Then bila da lewat skit kelam kabut bersedia. Dan inilah yang berlaku dari hari isnin sampai ke hari jumaat. Hari jumaat merupakan ari yang ditunggu tunggu kerana pada hari ini mereka boleh berehat di rumah pada hujung minggu. Apa yang berlaku pada hujung minggu... mereka menghabiskan masa menonton tv, atau tidur berehat selepas 5 hari bekerja. :-). Seronoknya weekend.

But, this what happen pada hari isnin.. RRRRRRRRRRRIIIIIIIIIIIINNNNGGG again.. kembali ke rutin biasa.. Kebanyakkan perkara ini berlaku dengan anda setiap hari.. Tapi cuba imbas kembali apa yang pernah anda impikan sewaktu anda masih kecil dahulu. Pernahkah anda berimpi-impikan memiliki sebuah rumah yang besar, kereta yang besar (kalau tak pun kereta sport), melancong ke sana ke sini ke situ. Tp mana perginya impian anda. Lenyap.. Ataupun masih di sana tetapi ditelan oleh rutin harian anda atau lebih dikenali sebagai "RAT RACE".

Pernahkah anda melihat tikus berlari dalam gelungannya, ini la rat race, rutin . Anda terperangkap dalam sangkar. Nak buat ini tak boleh itu tak boleh, salah satu sebabnya adalah kerana kekurangan duit. WHY ARE YOU WORKING? Sebab nak gaji hujung bulan.. Pernah kah ada terfikir ke mana ka gaji tersebut? "Kad kredit, loan, bill, epf etc etc" dan akhirnya apa yang tinggal. cuma sekadar cukup makan, kalau lebih pun masih tak cukup lagi.

That's why we hate network marketing sebab ia merupakan salah satu cara anda melarikan diri daripada RAT RACE. Build your networking need time, experience, and passion. All networker always talk the same thing in common.. FREEDOM..

Fikir fikirlah saudara sekalian

No comments:

Post a Comment